Urban Pet
c/o Kristina Olesen
Reberbansgade 22
9000 Aalborg
Telefon: 98167055
CVR: 42666459
Pris og betaling
Carstensdyrehandel.dk modtager online betalinger med; Dankort, Visa, Mastercard og Mobilepay Online.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)
Fragt og levering
Forsendelse i Danmark: Vi afsender bestillinger med Postnord og GLS.
For pakker under 20 kg. kan der vælges pakkeshops eller levering til privatadresse. Alle forsendelser over 20 kg. bliver leveret hjem til adressen med PostNord. Vi har derfor ingen indflydelse på leveringstidspunktet, da dette afhænger af transportøren og deres ruteplanlægning. Dette gør at vi ikke kan tilbyde levering indenfor bestemte tidsrum, og chaufføren ringer ikke for at aftale noget. Ønskes varerne stillet for modtagers egen risiko på adressen, angives dette kort og præcist under bemærkninger til ordren. F.eks: Må stilles i garagen, eller bare: Må stilles på adressen, så vil chaufføren finde det bedste sted efter forholdene. Bemærk venligst at Postnord ikke er forpligtet til at stille pakker på adressen, hvis modtager ikke har indgået en aftale om modtagerflex med dem. Så selvom vi skriver at de må stille pakken, er det ikke sikkert, at det sker, hvis ikke der er modtagerflex på adressen, derfor er det ikke vores ansvar, hvis pakken skal afhentes på posthuset eller efterfølgende sendes retur.
Vi sender indenfor 3 hvedage efter at du har bestilt / betalt dine varer, såfremt vi har dem på lager. Ellers får du besked pr. mail.
Reklamation over fragtskader, varer som er defekte ved modtagelsen, eller mangelfuld levering, skal ske hurtigst muligt og helst indenfor 3 dage efter modtagelse, ellers vil reklamationen ikke blive accepteret.
Husk derfor at kontrollere dit indkøb grundigt ved modtagelsen.
Post Nord – Direkte til din dør, hvis ingen er hjemme, bliver forsendelsen leveret til nærmeste posthus, eller pakkeshop.
GLS – Direkte til din dør, hvis ingen er hjemme, bliver forsendelsen leveret til nærmeste posthus, eller pakkeshop.
Forsendelsestakster Til pakkeshops 43,75-112 kr. Til hjemmeadresse 67,5-127,5 kr. Ordre på over 499 kr., men under 20 kg. leveres gratis til pakkeshop* På ordrer på 20 – 30 kg. er fragtprisen 157,5 kr. På ordrer over 30 kg – kontakt os for pris. *Nogle varer er ikke med i “fri fragt” ordningen. Dette vil fremkomme under de produkter det måtte vedrøre |
Fortrydelsesret
Returnering
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Reklamation
Eventuelle fejl eller mangler ved produkter/varer leveret fra Carstens-dyrehandel.dk skal påberåbes inden 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive, og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Dersom du opdager en fejl, skal du rette henvendelse til www.carstens-dyrehandel.dk. Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Carstens-dyrehandel.dk har stillet dig i udsigt. Du kan som forbruger vælge om varen skal repareres eller byttes. Undtagelsen til denne hovedregel er, hvis ombytning er umulig eller vil medføre uforholdsmæssige store omkostninger for Carstens-dyrehandel.dk
Risikoen for varerne
Risikoen for varer bestilt i vores webshop overgår til køber når fortrydelsesretten efter 14 dage fra modtagelsen er udløbet. Er varen blevet beskadiget eller forringet, efter at køberen har fået den i hænde, bevarer han sin fortrydelsesret, hvis beskadigelsen eller forringelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra hans side. Husk at gemme original emballage, da varen ved evt. reklamation eller skader skal returneres i original emballage.
Forsendelse af levende foderdyr og frostfoder
Levende foder sendes ikke med posten, og kan kun bestilles til afhentning i vores fysiske butik. Bestilles der levende foderdyr til afsending med post, vil ordren blive annulleret. Levende foder gælder for: melorme, zophobaslarver, voksmøllarver, kakerlakker, fårekyllinger, springhaler, bænkebider og lignende.
Frostfoder sendes ikke med posten, og kan kun bestilles til afhentning i vores fysiske butik. Bestilles der frostfoder til afsending med post, vil ordren blive annulleret.
Leveringstidspunkt & Transport
Levering af varer fra Carstens Dyrehandel anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med Post Danmark eller GLS, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og Carstens Dyrehandel. Levering på købers adresse i Danmark vil derfor normalt ske indenfor 3 arbejdsdage. Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fraviges.
Dokumentation og vejledning
Dersom der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Carstens-dyrehandel.dk. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vor side, er denne af vejledende art.
Oplysningspligt
Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt efterfølgende at tilgå kontrakten via vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til: info@carstens-dyrehandel.dk.
Klagemuligheder
Ved klage skal vores e-mail adresse angives: info@carstens-dyrehandel.dk samt hjemmesiden du har købt varen på. En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
- – Til [Se adresse øverst under Juridisk Information]:
- – Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- – Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- – Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- – Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- – Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- – Dato